svara på frorna rån fågestunden

Sara om frågestund:

1.Hur kommer det sig att både du och din kille skriver så väldigt dåligt?
2. Har ni fått hjälp med era skrivsvårigheter?
3. Funderat på att ta hjälp av rättstavningsprogram (t.ex skriva i word först?) när du skriver bloggen så det blir lättare för läsarna att förstå?
4.Vad var värst under förlossningen?
5. Vad är det bästa med att ha barn?
6. Vad är det sämsta med att ha barn?

svara :
1.en fråga som många har frågat. både jag och micke har skriv och lässvårigheter.
2. micke började få hjälp med skriv och lässvårigheter i 3an . (han är bätre på att stav en jag ) där i mot jag fick föst riktig hjälp i 8an.
3. ja det har jag fundra på att göra . letar eftar min skiva som jag har till min skola dator så jag kan ta över ett program som hetar vital . (jag hade kuna ta min skol dator ) men det änada är att jag inte kommer in på blogge med den :( men holler på att föka ficka det .. fundera länga på att bara anväde min skol dator .. (den kan prata) .
4. det västa med förlossingen va nog att jag föst fick liga hela dagen och ha ont och sen hade jag öppnat mej 10 cm . sen eftar ett tag eftar jag var 10cm blir det akut kejsa sint . men det aldra hemskad va nog smetan eftar kejsa snite . 2 dagra tog det inna jag gick på to själv. (hade kuna liggga kvar längra ) men personal på bb tvinga upp mej .
5. det bästa är nog att man får mer rutiner , en vad man hade inna. man tar mer annsavr . och att det är ens bran . och se dom bli stora och se vad dom blir för personon han blir .
6. just nu är det väl det mad att man inte kan sova odentlig på natten ..


Anonym om frågestund:

Varför skriver du så dåligt?
Hur går det med Liam?
Går du i skolan?
Har du bra kontakt med dina föräldrar?

svara: som jag srve tidgar har både jag och micke har skriv och lässvårigheter.

ja med Liam går det BRA han han väker som han ska han äter som han ska ska .. så allt går toppen gnäller nästa aldrig . :D

jag har gåt i skolan men är mamma ledig men hade tänkt går skola arbeta under somma jag vi ju fastis ta studenat till nästa sommer . kanse ska börja med skolan efter sommaer lovet 2-4 dagrea i veckan . så får micke vara hema med liam . men måsta kolla fåst så vi klara oss med pengar om jag går sklolan .

har kontak med mamma för vi bor typ 5 min från mamma . pappa har jag där i mot inge kontakt alls med .. han bor i danmark. har vilgen hans nummer men har inte ringa än . för jag måsta smätla det min mamma bräte om pappa fösta . in jag vill ha nån kontak med han om jag ens vill ha det på tank på vad han gort .

Suneeta & Chanel om frågestund:

Vad har du för planer nu i sommar? =)

svara. jag och micke har planer om att åka på kruing och på power big meet dom vi har gort nu varjer somma sen vi blev tillsamma . micke har gort det tigar .. han har ju egen ragra bli så hoppas på att vi kan ut och åka med laguna =)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Louise Hedblom

Ett väldigt bra rättstavningsprogram för dyslektiker är Stava rex.

2011-05-08 @ 14:00:59
URL: http://hedblom.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Sarah, måste bara få lägga mig i för jag blir så jävla förbannad! Jag har dyslexi precis som dig och Micke så jag försår precis hur ni har det med de problemen osv! Men jag måste säga till dig Sarah stå på dig!

Det är din blogg och det handlar om DIG därför ska du inte låta någon annan jävel bestämma om du ska skriva i world först osv, det handlar om dig, om ditt liv och där med tillkommer även dina problem!

Tycker du inte att jag har rätt?



Jag tycker att du ska skriva precis som du gör och inte anpassa dig efter dina läsare, för dom anpassar sig verkligen inte efter dig! Jag tycker det är grymt dåligt och oretvisst av dessa människor som menar att du ska skriva i world.



Förlåt, men jag blir så sjukt jävla arg på dessa människor, att ha dyslexi är inte lätt och inget blir lättare av att någon hela tiden säger att allt är fel för det vi med dyslexi själva om! Låt ingen jävel säga åt dig att du ska göra något för det är DIN, bara DIN blogg! Och jag menar inte att du ska göra som jag säger, jag ville bara ryta ifrån till de som inte kan acceptera ditt problem!



Ha det så bra nu Sarah och kom ihåg, stå på dig!

2011-05-08 @ 19:10:15
URL: http://carolinehenriksson.devote.se/
Postat av: Louise Hedblom

Vi brukar göra så att vi lagar maten tillsammans och sedan får man ta hand om disken. Likadant med tvätten, vi tvättar och viker den tillsammans.

2011-05-09 @ 16:08:55
URL: http://hedblom.blogg.se/
Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-05-09 @ 22:43:06
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Patience -Ung & gravid

SV; hejsan :) Angående kläderna så är det kläder som min pojkväns mamma köpte när han var bebis, så dem säljs nog inte längre :P Tror alla plaggen är köpta i Danmark.

2011-05-09 @ 23:10:38
URL: http://mylovingbaby.blogg.se/
Postat av: Evah

Nu är länkbyten ute på bloggen så nu får du länka mig :)

2011-05-10 @ 18:50:13
URL: http://Evaaaahs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0