svara på kommentar

Anonym om käder=):
Du är ju patetisk :)

Det finns massa tonårsmödrar som imponerar på mig, tjejer med intellekt och mognad som faktiskt både klarar av ett barn och samtidigt att läsa in sina studier.
Du är inte en av dem.

Du tycker det är bra att leva på Soc + din pojkvän. Du har ingen egen inkomst. Du kan inte stava och du verkar inte särskilt smart.

Däremot så lägger du ut bilder på dig själv med utpressad "graviditetsmage" och påstår sedan när några påpekar att du ser fet ut, inte gravid, att du bara väger 49 kilo (vilket för övrigt är väldigt svårt att tro).

Till de som skriver att du beter dig dumdristigt svarar du bara "Du är avundsjuk för att jag ska ha bran!". Jadå, ska man ha barn kanske man ska lära sig stava till det också?

Nu ska ni alltså flytta till större och dyrare lägenhet. Grattis!
Men vad ska du göra om det tar slut med din kille?
Om han förlorar jobbet?
Om er bebis blir sjuk?

Ett barn är ingen docka så det verkar ärligt talat mest sjukt att du sparat på dig flera lådor med kläder. Kanske, om du nu verkligen vill ha barn tidigt, borde du ägna lite extra energi åt att läsa in kurser så att din skolgång inte skiter sig totalt utan att du faktiskt kan ge ditt barn ett drägligt liv UTAN att behöva gå på socialbidrag?

Nej just det, jag glömde, du är ju WT...


Svara: jag tycker det inte ska säga så mycket.  Och det med socialbidrag är inge vi är behov av för att jag och Micke Mer en dom som gå socialbidrag.  Du vet inte ens vad jag har för inkomst. Jag har studiebidrag som ligger 1050kr sen får jag inackorderingstillägg. På 1430kr

Dom ända pengar jag får från Soc. är till mitt upp till 20 buss kort . För min mamma inte kan ge mig pengar till det. Och då fick Soc. Gå in och hjälpt till.

jag har dysleksy och ADHD . Det gör att allt blir mycket svårare för mej i skolan när jag inte får den rätta hjälpen.

 

Lite info om dysleksy

långsam läshastighet på grund av att den tekniska avläsningen av ord (ordavkodningen) tar så mycket energi att läsförståelsen kan bli lidande

omkastning av bokstävers och siffrors ordningsföljd (tärning-träning, 645-456) samt riktningar b-d, b-p och osäkerhet på höger-vänster

 bokstäverna ”hoppar” eller flyter ihop

svårigheter med korttidsminnet – svårt att minnas början på ett ord eller en mening när man  är i slutet av meningen

 svårigheter med multiplikationstabellen

 felaktigt uttal av ord

 tillägg eller bortfall av bokstäver, ändelser och småord (och, att, i)

 osäkerhet på stavning av ord

 svårt att strukturera sitt skrivande

 skriv- och läsproblem i släkten  

 info om ADHD

 

jag och Micke har planer på att flytta . Men har inte hittat någon bra lägenhet än.  Jag vill ju iallafalla få plats med ett skötbord.

Det som gäller med skolan för mej nu är att jag bara ska läsa restaurang kurser.Jag har alkohol hantering och närings lära . Och sen har jag kök var resten av tiden jag är i skolan . Så jag gör det jag kan inte göra bättre en var jag gör nu .  jag har inte min medicin just nu allt är mycket svårt. En när jag har medicin. Jag blir som en ny börjare . så när bebisen är har ska jag börja med medicin igen . för det är det jag vill .  det är många som går ner föst sen går det upp .  en till ska du är så jävla feg för du våga inte skiva ditt namn eller blogg eller nåt . 
det jag har att säga   




Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, stackare vilken dyslexi du har!

2010-10-01 @ 10:58:39
Postat av: Louise Hedblom

Om du vill veta var alla anonyma kommer ifrån kan du gå in på http://www.olzzon.com/gratis_sparaip.php och skriva in IP-numret i rutan (numret som finns efter kommentaren).

2010-10-01 @ 11:52:41
URL: http://hedblom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vissa av oss har bättre saker för oss än att skriva blogg vet du :) Vi har hittat hit via ett forum där sådana som du skrattas åt. Stör det dig... tja, då kanske du inte ska slänga ut ditt personliga liv på en allmän sida.



Men lycka till med ditt "bran". Du har fortfarande inte talat om hur du ska klara dig om det tar slut mellan dig och din pojkvän.



http://www.sparbankennord.se/privat/om-privatekonomi/vardagsekonomi/vad-kostar-barnen/index.htm

2010-10-01 @ 12:50:08
Postat av: Sandra

Kom in på din blogg av en slump . Jag håller verkligen med Louise som ger dig tips på var du kollar upp ip-adressen . Om inte annat kan du göra uttag på alla elaka kommentarer (som förmodligen är skriven av en och samma människa) och göra en polisanmälan . Fegt att kränka någon så fruktansvärt och sedan inte skriva sitt namn ! Ser att människan har kommenterat en hel del i din blogg . Att ha skrivsvårigheter är ingenting som påverkar din personlighet , låt ingen få dig att tro det



Lycka till med barnet och skolan !

2010-10-02 @ 17:37:25
Postat av: Cc

Varför använder du dig inte av rättstavningsprogram, går att ladda ner helt gratis..

2010-10-14 @ 11:55:18
Postat av: B.P

Hej!



ADBHD/damp/dyslexia och andra liknande grejjer är en förklaring, inget man skyller på.

2010-10-17 @ 13:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0